19/4/20

Assemblea General Extraordinària Tardor-Hivern


ASSEMBLEA GENERAL EXTRAORDINARIA de Blanes Solidari.- 16-11-2019


(Aquesta assemblea completa, concreta i amplia les resolucions de l’assemblea general ordinaria de 22 de juny de 2019)

Dia.- 16-11-2019
Hora.- 18,15 h.
Lloc.- Josep Llimona 11 (Casa de Joan Rius)

Assistents.-
PEPA SÀNCHEZ BIELSA
MARIA ÀNGELS ESTEBAN RGUEZ.
JOAN RIUS VILA
CRISTINA GEREMÍAS LLINÀS
ANASTASIO PULIDO CHOZAS
JOSEP SALIP MOLINS
NÚRIA LLORENS
Justifiquen la seva absència DANIEL MARTIN SINTÉS, SANTIAGO GORGAS RISNICOFF, ANTONIO HINAREJOS AGUDO I IBOR SABAS SALUDAS
Ordre del dia:
1.- Lectura i aprovació de l'acta de l’assemblea anterior.
2.- Memòria de les activitats de Blanes Solidari (AGOST 2018-NOVEMBRE 2019)
3.- Estat de comptes i situació de la tresoreria.
4.- Renovació o ratificació de la junta gestora.
5.- Objectius de treball per al curs 2019-20
6.- Altres temes i aportacions
1.- Lectura i aprovació de l'acta de la reunió anterior.
Es procedeix a la lectura i aprovació de l’acta de l’última assemblea general ordinària.
2.- Memòria de les activitats de Blanes Solidari (AGOST 2018-NOVEMBRE 2019).- Ampliació de la informació.
                En síntesi, s’han desenvolupat les següents activitats:
2.1- Servei ASCI  (Acompanyament Solidari per la Cohesió i la Inclusió) amb responsabilitat del servei de  tres persones. Al llarg de l’any s’ha mantingut l’atenció per permanències els dimarts de 10,30 a 12,30 i els dimecres de 17,30 a a 19,00.
2.1.1.- S’ha incrementat el número d’actuacions respecte l’any anterior, entre 160 i 180 entre atencions directes, consultes dels usuaris, consultes i entrevistes amb advocats i serveis socials, acompanyament, elaboració d’ informes i recursos administratius, etc.. Les temàtiques ateses han estat, fonamentalment, d’assessorament, orientació i acompanyament sobre :
-          primera acollida;
-          acompanyament, coordinació i seguiment amb serveis socials Creu Roja i Càritas;
-          problemàtiques d’empadronament;
-          tramitació de targeta sanitària;
-          tràmits sanitaris i acompanyaments;
-          renda garantida de ciutadania (RGC);
-          pensions no contributives PNC;
-          mediació escolar;
-          arrelament social i laboral;
-          accés al servei d’assessorament legal;
-          seguiment d’expedients d’arrelament i nacionalitat;
-          orientació i acompanyament laboral;
-          acompanyaments i gestions;
-          atenció i derivacions en problemàtica d’habitatge.
-          acompanyament familiar i coordinació en un cas d’internament d’un menor;
-          .../...
2.1.2.- Projecte Assessorament jurídic general per a persones migrades, refugiades i en situació de vulnerabilitat (veure documents annexos).- S’ha elaborat i presentat aquest projecte al programa Diners al Carrer de la CUP de Blanes i ha estat dotat amb 436,07 €.

2.2- Manteniment de les activitats de cooperació al desenvolupament.
S’ha mantingut la col·laboració amb Soarpal-Fundarpal en el projecte de continuïtat de desenvolupament comunitari a Palacagüina, desenvolupant-se amb èxit la 3ª fase (atorgament i seguiment del capital semilla) del projecte “Empoderament integral de la dona i restitució del dret a una vida digna en Palacagüina, 2018-19”.
S’ha col·laborat igualment en l’elaboració i presentació del següent projecte per al curs 2019-20, que per decisió de l’Assemblea de Fundarpal (Palacagüina) estarà destinant a l’Enfortiment de les Comissions de Reconciliació, Justícia, Pau i Diàleg” com a instrument de cohesió social després dels conflictes generats el 2018 a Nicaragua.(Annex 1)
S’ha treballat en la conformació i adaptació del projecte “Perímetre agrícola a la comuna de Tankanto Escalé. Kolda. Senegal” a executar per  l’Associació Daadéh Fouladou. Com a Blanes Solidari s’ha fet un treball de coordinació entre l’Associació Daadéh Fouladou a Catalunya, el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament i l’Associació del Voluntariat Blanenc, que ha presentat el projecte a la CCSCS (Comissió de cooperació, Solidaritat i Cohesió Social) de Blanes i al programa “Diners al Carrer” de la Candidatura d’Unitat Popular de Blanes.(Annex 2)
2.3- Participació en la Comissió de Cooperació, Solidaritat i Cohesió Social i el grup de treball dinamitzador de la CCSC.- S’ha treballat coordinant i dinamitzant el grup de treball fonamentalment en dos aspectes:
·         Seguiment de l’aplicació de la  moció d’empadronament aprovada pel ple municipal de 26 de juliol de 2018. Propostes concretes per aplicar els punts, pendents encara, del Manual d’ús i la Carta o targeta de ciutadania.
·         Proposta, estudi, elaboració i seguiment d’una moció sobre el dret de vot de les persones estrangeres de  cara a les eleccions municipals. La moció va ser aprovada pel ple municipal de novembre de 2018.
2.4-  Participació en la coordinadora del Casal la Cooperativa. Com a conseqüència d’un accident en la cuina del bar del casal, va quedar inhabilitat el servei ASCI que va haver de ser traslladat íntegra i provisionalment a l’Ateneu Sa Fera Ferotge. La participació en la coordinadora des d’aleshores es va reduir molt per part de BS. El gener de 2020 està previst que es pugui reprendre l’oficina ASCI a la cooperativa.
2.5-  Participació en  l’assemblea general de l’Ateneu sa Fera Ferotge. Com a conseqüència de la problemàtica interna que es va produir entre entitats i persones de l’Ateneu, i després d’intents de conciliació per part de BS, finalment es va decidir deixar l’assemblea però mantenir el servei ASCI en el local, en qualitat de veïnatge compartit amb les entitats que encara romanen al local de l’Ateneu.
2.6-  Participació en la Xarxa solidària amb les persones migrants i refugiades. Com a BS. es va participar activament en l’assemblea de suport a la tancada d’immigrants, es va mantenir la col·laboració mitjançant activitats d’Artteràpia i taller d’eines lingüístiques de castellà i català, suport econòmic, i difusió de la problemàtica. Es va fer la proposta de constitució d’una  Xarxa de Solidaritat amb les persones migrants i refugiades a Blanes (veure acta de la A.Gral. de BS de 18-08-2018) que posteriorment es va aprovar i consolidar des del mes de setembre 2018.
Des d’aleshores la participació i incidència de BS. ha estat significativa en les diverses fases d’actuació de la Xarxa Solidària:
ü  Després de la sortida de la tancada a l’esbarjo parroquial i l’ocupació de Modas Àfrica es va generar un conflicte entre els representants a Blanes de Papeles sin Contrato i el grup majoritari de persones tancades que va acabar amb l’abandonament de la Xarxa per part de Papeles sin Contrato.
ü  L’assemblea de la Xarxa va aprovar treballar la proposta de Blanes Solidari d’un projecte d’acollida habitacional i mentories.
ü  Blanes Solidari va proposar aquest projecte en la Taula de Benestar i Comunitat promoguda pel Dipsalut (a la qual havia estat invitat per Serveis Socials) en la que participaven, a més del Dipsalut i Serveis Socials de Blanes, Càritas, Creu Roja, Bon Samarità i Social Esport.
ü  Una vegada concretat i elaborat el Projecte d’Alternativa habitacional, acompanyament i inclusió social per a persones migrants i refugiades (Annex 3), es va presentar per Acció Solidària Mediterrània en nom de la Xarxa i va ser aprovada una subvenció pel lloguer de dos pisos. Un d’ells ja està habitat i l’altre pendent de signatura del contracte en els pròxims dies. El projecte també es va presentar per a la subvenció d’un educador social, pendent de decisió a Barcelona. Igualment es va presentar el projecte d’horts ecosocials que va ser subvencionat amb 5000 € pel Dipsalut, però es va haver de renunciar a la subvenció per impossibilitat de compliment de les condicions de pressupost i facturació.
2.7-  Participació i col·laboració amb l’IES Sa Palomera en un crèdit de Servei Comunitari amb alumes d’ESO. Per segon any consecutiu es va participaren el crédit de Servei Comunitari de l’IES Sa Palomera.
2.8-  Participació en les plataformes d’àmbit Catalunya.- Aquest any no ha estat possible participar de manera activa en Stop Mare Mortum i la Coordinadora Obrim Fronteres. Sí es va participar en la Plataforma Vot per Tothom i vam dinamitzar la proposta de moció que va estar aprovada pel ple de  l’ajuntament de Blanes.
2.9-  Comunicació.- Marc Salzman Sotillos, alumne de l’IES Sa Palomera col·laborador de Blanes Solidari, va modificar el disseny del bloc de Blanes Solidari i va obrir un compte de Twiter, Però ho ha pogut continuar fent-se’n càrrec i tenim molt abandonat el tema comunicatiu de xarxes.
3.- Estat de comptes i situació de la tresoreria.
La tresorera informa que l’estat de comptes al dia de la data és de 2180 €, comptant amb la subvenció de 1000€ de  Sant Bonós atorgada per la Caixa a proposta de Serveis Socials.
4.- Reorganització de la junta gestora i ratificació de la seu social.
Es procedeix a la ratificació de la Junta Gestora de l’entitat, amb la incorporació a la Junta de Núria Llorens Sureda com a vocal i  sense perjudici de la incorporació posterior de nous membres.
JUNTA GESTORA
DNI
CONTACTE
PRESIDENTA.- PEPA SÀNCHEZ BIELSA
38171411J
606289107
SECRETARI.- JOAN RIUS VILA
40273033X
667975110
TRESORERA.- MARIA ÀNGELS ESTEBAN RGUEZ
43411087J
617376715
VOCAL.- SANTIAGO GORGAS RISNICOFF
45966134J
671657344
VOCAL.- JOSEP SALIP MOLINS
36551921E
696481755
VOCAL.- NÚRIA LLORENS SUREDA
77890847J
676924383
VOCAL.- ANTONIO HINAREJOS AGUDO
45543840E
652677788
VOCAL.- CRISTINA GEREMÍAS LLINÀS
43671348Y
635412035
VOCAL.- ANASTASIO PULIDO CHOZAS
51959211A
678293718
VOCAL.- DANIEL MARTIN SINTÉS
46037786C
636046003
VOCAL.- IBOR SABAS SALUDAS
38149633Q
645134366

La Junta autoritza als càrrecs i vocals a signar els formularis i instàncies que se’n derivin de l’activitat de l’associació.
Es ratifica la seu social de l’entitat en els locals del Casal La Cooperativa, carrer Muralla nº 28, de Blanes-17300.
Es ratifica l’adreça postal per rebre la correspondència en l’apartat postal 498 de Blanes, compartit amb el Casal d’Amistat Català Cubà de Blanes.
5.- Quota de socis i propostes per ampliar la massa social de l'entitat.
Tenint en compte la realitat social i econòmica es manté la quota mínima d’associat de 10 € anuals o l’alternativa d’una quota voluntària de suport variable en funció de les condicions de cada associat.
S’acorda treballar conjuntament en noves propostes i campanyes per ampliar la base social i participació d’activistes en les activitats de Blanes Solidari i Stop Mare Mortum Blanes.
6.- Objectius de treball per al curs 2019-20.- Calendari d’activitats i reunions.
Es mantenen i amplien les línies de treball de l’any 2018-2019:
6.1.- Ampliació del servei ASCI amb contracte d’assessorament amb advocat. D’acord amb les necessitats observades i les possibilitats econòmiques generades per la subvenció de Diners al Carrer i Sant Bonós, es decideix implementar el projecte Assessorament jurídic general per a persones migrades, refugiades i en situació de vulnerabilitat, que implica formalitzar un contracte amb el despatx GIAbogados (Lluis Ibáñez), despatx que ha vingut col·laborant amb Blanes Solidari des de 1994. Les condicions del contracte s’expressen en l’arxiu adjunt.
A partir del mes de gener, previsiblement, el servei ASCI podrà instal·lar-se de nou al local de la Cooperativa, actual seu social de Blanes Solidari, del carrer Muralla 28.

6.2.- Manteniment de les activitats de cooperació al desenvolupament:
·         Seguiment i activitats de difusió a nivell local del projecte 2019-20 (Palacagüina, Nicaragua), “Enfortiment de les Comissions de Reconciliació, Justícia, Pau i Diàleg”,  inserit en el context de la situació general a l’Amèrica Llatina. (Veure projectes annexes)
·         Seguiment i activitats de difusió a nivell local del projecte 2019-20  “Perímetre agrícola a la comuna de Tankanto Escalé. Kolda. Senegal”, en col·laboració amb  l’Associació Daadéh Fouladou, Fons Català i Voluntariat Blanenc. (Veure projectes Annexes)
6.3.- Participació en la CCSCS, i el grup de treball de la CCSCS, amb tres objectius per a aquest any:
·         fer efectius els punts encara pendents de la moció d’empadronament aprovada pel Ple Municipal de juliol de 2018  (manual d’ús i la carta o targeta de ciutadania),
·         incrementar la dotació pressupostària de cooperació al desenvolupament
·         generar una dotació pressupostària per donar continuïtat al projecte d’Alternativa habitacional, acompanyament i inclusió social per a persones migrants i refugiades de la Xarxa Solidària.
6.4.- Participació en la Xarxa solidària amb les persones migrants i refugiades.-
·         Coordinació amb les entitats i persones que conformen  la Xarxa per concretar la sortida de Modas Àfrica (contracte del pis d’Anselm Claver, reallotjament, coordinació amb Ajuntament, Servihàbitat, veïns...)
·         Participació i dinamització de la Comissió de seguiment Xarxa-Ajuntament-Serveis Socials.
·         Dinamització de les mentories, acompanyament i assessorament  de les persones reallotjades en els dos pisos.
·         Seguiment dels projectes presentats relacionats amb la Xarxa (educador social, horts ecosocials en la pròxima edició...)
·         Implementació del lloguer de l’hort de Ses Vernes.
6.5.- Participació en la mesura de les nostres possibilitat en els àmbits de coordinació supramunicipal:
Stop Mare Mortum, Plataforma Vot per Tothom, Coordinadora Obrim Fronteres, SOS Racisme...
6.6.- Comunicació i xarxes socials. És un tema molt important però caldria trobar una col·laboració que s’hi dediqués.
6.7.- El calendari d’activitats de l’associació serà el següent:
Servei ASCI (Acompanyament Solidari per la Cohesió i la Inclusió):
-          Dimarts, de 10,30 a 12,30 al Casal la Cooperativa. (Provisionalment provisionalment se seguirà fent, per obres, a l’Ateneu Sa Fera Ferotge fins el mes de gener)
-          Dimecres 17,30 a 18,30.- Ateneu Sa Fera Ferotge. Es valorarà traslladar també el servei al Casal Cooperativa en aquesta hora en funció de les possibilitats.
Reunions ordinàries de Blanes Solidari.-
-          Dimecres de 18,30 a 20,00 h. (amb caràcter provisional es mantindrà la reunió oberta de treball a l’Ateneu i es convocaran reunions de treball extraordinàries si s’escau).
Taller de conversa i suport de català i castellà per a persones immigrades.
-          Dissabtes de 16,30 a 18,00 h.  a l’Ateneu Sa Fera Ferotge. Es valorarà traslladar també aquest servei al Casal Cooperativa en funció de les possibilitats.


I sense més assumptes a tractar es tanca la sessió.

Blanes a 16 de novembre  de 2019.

La Presidenta.-  Pepa Sánchez                                                                            El Secretari.- Joan Rius