ASSEMBLEA GENERAL EXTRAORDINARIA de Blanes Solidari.- 16-11-2019
(Aquesta assemblea completa, concreta i amplia les
resolucions de l’assemblea general ordinaria de 22 de juny de 2019)
Dia.- 16-11-2019
Hora.- 18,15 h.
Lloc.- Josep Llimona 11 (Casa de Joan Rius)
Assistents.-
PEPA
SÀNCHEZ BIELSA
MARIA
ÀNGELS ESTEBAN RGUEZ.
JOAN RIUS
VILA
CRISTINA
GEREMÍAS LLINÀS
ANASTASIO
PULIDO CHOZAS
JOSEP
SALIP MOLINS
NÚRIA
LLORENS
Justifiquen
la seva absència DANIEL MARTIN SINTÉS, SANTIAGO GORGAS RISNICOFF, ANTONIO
HINAREJOS AGUDO I IBOR SABAS SALUDAS
Ordre del dia:
1.-
Lectura i aprovació de l'acta de l’assemblea anterior.
2.- Memòria
de les activitats de Blanes Solidari (AGOST 2018-NOVEMBRE 2019)
3.- Estat
de comptes i situació de la tresoreria.
4.- Renovació
o ratificació de la junta gestora.
5.- Objectius
de treball per al curs 2019-20
6.- Altres temes i aportacions
1.- Lectura i aprovació de l'acta de la reunió
anterior.
Es procedeix a la lectura i aprovació de l’acta de l’última assemblea
general ordinària.
2.-
Memòria de les activitats de Blanes Solidari (AGOST 2018-NOVEMBRE 2019).-
Ampliació de la informació.
En
síntesi, s’han desenvolupat les següents activitats:
2.1- Servei ASCI (Acompanyament
Solidari per la Cohesió i la Inclusió) amb responsabilitat del servei de tres persones. Al llarg de l’any s’ha
mantingut l’atenció per permanències els dimarts de 10,30 a 12,30 i els
dimecres de 17,30 a a 19,00.
2.1.1.- S’ha incrementat el número
d’actuacions respecte l’any anterior, entre 160 i 180 entre atencions directes,
consultes dels usuaris, consultes i entrevistes amb advocats i serveis socials,
acompanyament, elaboració d’ informes i recursos administratius, etc.. Les
temàtiques ateses han estat, fonamentalment, d’assessorament, orientació i
acompanyament sobre :
-
primera acollida;
-
acompanyament, coordinació i seguiment amb serveis
socials Creu Roja i Càritas;
-
problemàtiques d’empadronament;
-
tramitació de targeta sanitària;
-
tràmits sanitaris i acompanyaments;
-
renda garantida de ciutadania (RGC);
-
pensions no contributives PNC;
-
mediació escolar;
-
arrelament social i laboral;
-
accés al servei d’assessorament legal;
-
seguiment d’expedients d’arrelament i nacionalitat;
-
orientació i acompanyament laboral;
-
acompanyaments i gestions;
-
atenció i derivacions en problemàtica d’habitatge.
-
acompanyament familiar i coordinació en un cas
d’internament d’un menor;
-
.../...
2.1.2.- Projecte Assessorament jurídic general per a persones migrades, refugiades i en
situació de vulnerabilitat (veure
documents annexos).-
S’ha elaborat i presentat aquest projecte al programa
Diners al Carrer de la CUP de Blanes i ha estat dotat amb 436,07 €.
2.2- Manteniment de les activitats de cooperació al desenvolupament.
S’ha mantingut la col·laboració amb
Soarpal-Fundarpal en el projecte de continuïtat de desenvolupament comunitari a
Palacagüina, desenvolupant-se amb èxit la 3ª fase (atorgament i seguiment del
capital semilla) del projecte “Empoderament integral de la dona i restitució
del dret a una vida digna en Palacagüina, 2018-19”.
S’ha col·laborat igualment en
l’elaboració i presentació del següent projecte per al curs 2019-20, que per
decisió de l’Assemblea de Fundarpal (Palacagüina) estarà destinant a
l’Enfortiment de les Comissions de Reconciliació, Justícia, Pau i Diàleg” com a
instrument de cohesió social després dels conflictes generats el 2018 a
Nicaragua.(Annex 1)
S’ha treballat en la conformació i
adaptació del projecte “Perímetre agrícola a la comuna de Tankanto Escalé.
Kolda. Senegal” a executar per l’Associació Daadéh Fouladou. Com a Blanes
Solidari s’ha fet un treball de coordinació entre l’Associació Daadéh Fouladou
a Catalunya, el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament i l’Associació del
Voluntariat Blanenc, que ha presentat el projecte a la CCSCS (Comissió de
cooperació, Solidaritat i Cohesió Social) de Blanes i al programa “Diners al
Carrer” de la Candidatura d’Unitat Popular de Blanes.(Annex 2)
2.3- Participació
en la Comissió de Cooperació, Solidaritat i Cohesió Social i el grup
de treball dinamitzador de la CCSC.- S’ha treballat coordinant i dinamitzant el
grup de treball fonamentalment en dos aspectes:
·
Seguiment de l’aplicació de la moció d’empadronament aprovada pel ple
municipal de 26 de juliol de 2018. Propostes concretes per aplicar els punts,
pendents encara, del Manual d’ús i la Carta o targeta de ciutadania.
·
Proposta, estudi, elaboració i seguiment d’una
moció sobre el dret de vot de les persones estrangeres de cara a les eleccions municipals. La moció va
ser aprovada pel ple municipal de novembre de 2018.
2.4-
Participació en la coordinadora del Casal la
Cooperativa. Com a conseqüència d’un accident en la cuina del
bar del casal, va quedar inhabilitat el servei ASCI que va haver de ser
traslladat íntegra i provisionalment a l’Ateneu Sa Fera Ferotge. La
participació en la coordinadora des d’aleshores es va reduir molt per part de
BS. El gener de 2020 està previst que es pugui reprendre l’oficina ASCI a la
cooperativa.
2.5-
Participació en l’assemblea general de l’Ateneu sa Fera
Ferotge. Com a conseqüència de la problemàtica interna
que es va produir entre entitats i persones de l’Ateneu, i després d’intents de
conciliació per part de BS, finalment es va decidir deixar l’assemblea però
mantenir el servei ASCI en el local, en qualitat de veïnatge compartit amb les
entitats que encara romanen al local de l’Ateneu.
2.6-
Participació en la Xarxa solidària amb les
persones migrants i refugiades. Com a BS. es va participar
activament en l’assemblea de suport a la tancada d’immigrants, es va mantenir
la col·laboració mitjançant activitats d’Artteràpia i taller d’eines
lingüístiques de castellà i català, suport econòmic, i difusió de la
problemàtica. Es va fer la proposta de constitució d’una Xarxa de Solidaritat amb les persones migrants
i refugiades a Blanes (veure acta de la A.Gral. de BS de 18-08-2018) que
posteriorment es va aprovar i consolidar des del mes de setembre 2018.
Des d’aleshores la participació i
incidència de BS. ha estat significativa en les diverses fases d’actuació de la
Xarxa Solidària:
ü Després
de la sortida de la tancada a l’esbarjo parroquial i l’ocupació de Modas Àfrica
es va generar un conflicte entre els representants a Blanes de Papeles sin
Contrato i el grup majoritari de persones tancades que va acabar amb
l’abandonament de la Xarxa per part de Papeles sin Contrato.
ü L’assemblea
de la Xarxa va aprovar treballar la proposta de Blanes Solidari d’un projecte d’acollida habitacional i mentories.
ü Blanes
Solidari va proposar aquest projecte en la Taula de Benestar i Comunitat
promoguda pel Dipsalut (a la qual havia estat invitat per Serveis Socials) en
la que participaven, a més del Dipsalut i Serveis Socials de Blanes, Càritas,
Creu Roja, Bon Samarità i Social Esport.
ü Una
vegada concretat i elaborat el Projecte d’Alternativa habitacional, acompanyament
i inclusió social per a persones migrants i refugiades (Annex
3), es va presentar per Acció Solidària Mediterrània en nom de la Xarxa i va
ser aprovada una subvenció pel lloguer de dos pisos. Un d’ells ja està habitat
i l’altre pendent de signatura del contracte en els pròxims dies. El projecte
també es va presentar per a la subvenció d’un educador social, pendent de
decisió a Barcelona. Igualment es va presentar el projecte d’horts ecosocials
que va ser subvencionat amb 5000 € pel Dipsalut, però es va haver de renunciar
a la subvenció per impossibilitat de compliment de les condicions de pressupost
i facturació.
2.7-
Participació i col·laboració amb l’IES Sa
Palomera en un crèdit de Servei Comunitari amb alumes d’ESO. Per segon
any consecutiu es va participaren el crédit de Servei Comunitari de l’IES Sa
Palomera.
2.8-
Participació en les plataformes d’àmbit
Catalunya.- Aquest any no
ha estat possible participar de manera activa en Stop Mare Mortum i la
Coordinadora Obrim Fronteres. Sí es va participar en la Plataforma Vot per
Tothom i vam dinamitzar la proposta de moció que va estar aprovada pel ple
de l’ajuntament de Blanes.
2.9-
Comunicació.- Marc
Salzman Sotillos, alumne de l’IES Sa Palomera col·laborador de Blanes Solidari,
va modificar el disseny del bloc de Blanes Solidari i va obrir un compte de
Twiter, Però ho ha pogut continuar fent-se’n càrrec i tenim molt abandonat el
tema comunicatiu de xarxes.
3.- Estat de comptes i situació de la tresoreria.
La tresorera informa que l’estat de comptes al dia de la data és de 2180 €,
comptant amb la subvenció de 1000€ de Sant
Bonós atorgada per la Caixa a proposta de Serveis Socials.
4.- Reorganització de la junta gestora i
ratificació de la seu social.
Es procedeix a la ratificació de la Junta Gestora de l’entitat, amb la
incorporació a la Junta de Núria Llorens Sureda com a vocal i sense perjudici de la
incorporació posterior de nous membres.
JUNTA GESTORA
|
DNI
|
CONTACTE
|
PRESIDENTA.-
PEPA SÀNCHEZ BIELSA
|
38171411J
|
606289107
|
SECRETARI.-
JOAN RIUS VILA
|
40273033X
|
667975110
|
TRESORERA.-
MARIA ÀNGELS ESTEBAN RGUEZ
|
43411087J
|
617376715
|
VOCAL.-
SANTIAGO GORGAS RISNICOFF
|
45966134J
|
671657344
|
VOCAL.-
JOSEP SALIP MOLINS
|
36551921E
|
696481755
|
VOCAL.-
NÚRIA LLORENS SUREDA
|
77890847J
|
676924383
|
VOCAL.-
ANTONIO HINAREJOS AGUDO
|
45543840E
|
652677788
|
VOCAL.-
CRISTINA GEREMÍAS LLINÀS
|
43671348Y
|
635412035
|
VOCAL.-
ANASTASIO PULIDO CHOZAS
|
51959211A
|
678293718
|
VOCAL.-
DANIEL MARTIN SINTÉS
|
46037786C
|
636046003
|
VOCAL.-
IBOR SABAS SALUDAS
|
38149633Q
|
645134366
|
La Junta autoritza als càrrecs i
vocals a signar els formularis i instàncies que se’n derivin de l’activitat de
l’associació.
Es ratifica la seu social de l’entitat en els locals del Casal La
Cooperativa, carrer Muralla nº 28, de
Blanes-17300.
Es ratifica l’adreça postal per
rebre la correspondència en l’apartat
postal 498 de Blanes, compartit amb el Casal d’Amistat Català Cubà de
Blanes.
5.- Quota de socis i propostes per ampliar la massa
social de l'entitat.
Tenint en compte la realitat social i econòmica es manté la quota mínima d’associat
de 10 € anuals o l’alternativa d’una quota voluntària de suport variable en
funció de les condicions de cada associat.
S’acorda treballar conjuntament en noves propostes i campanyes per ampliar
la base social i participació d’activistes en les activitats de Blanes Solidari
i Stop Mare Mortum Blanes.
6.- Objectius de treball per al curs 2019-20.- Calendari d’activitats i reunions.
Es mantenen i amplien les línies de treball de
l’any 2018-2019:
6.1.- Ampliació del servei ASCI amb contracte
d’assessorament amb advocat. D’acord amb les necessitats
observades i les possibilitats econòmiques generades per la subvenció de Diners
al Carrer i Sant Bonós, es decideix implementar el projecte Assessorament jurídic general per a
persones migrades, refugiades i en situació de vulnerabilitat, que implica formalitzar un contracte amb el
despatx GIAbogados (Lluis Ibáñez), despatx que ha vingut col·laborant amb
Blanes Solidari des de 1994. Les condicions del contracte s’expressen en
l’arxiu adjunt.
A partir del mes de gener, previsiblement,
el servei ASCI podrà instal·lar-se de nou al local de la Cooperativa, actual
seu social de Blanes Solidari, del carrer Muralla 28.
6.2.- Manteniment de les activitats de cooperació al desenvolupament:
·
Seguiment i activitats de difusió a nivell local del
projecte 2019-20 (Palacagüina, Nicaragua), “Enfortiment de les Comissions de
Reconciliació, Justícia, Pau i Diàleg”, inserit
en el context de la situació general a l’Amèrica Llatina. (Veure projectes
annexes)
·
Seguiment i activitats de difusió a nivell local
del projecte 2019-20 “Perímetre agrícola
a la comuna de Tankanto Escalé. Kolda. Senegal”, en col·laboració amb l’Associació Daadéh Fouladou, Fons Català i
Voluntariat Blanenc. (Veure projectes Annexes)
6.3.- Participació en la CCSCS, i el grup de treball de la CCSCS, amb tres
objectius per a aquest any:
·
fer efectius els punts encara pendents de la moció
d’empadronament aprovada pel Ple Municipal de juliol de 2018 (manual d’ús i la carta o targeta de
ciutadania),
·
incrementar la dotació pressupostària de
cooperació al desenvolupament
·
generar una dotació pressupostària per donar
continuïtat al projecte d’Alternativa habitacional, acompanyament i
inclusió social per a persones migrants i refugiades de la
Xarxa Solidària.
6.4.- Participació en la Xarxa solidària amb les persones migrants i
refugiades.-
·
Coordinació
amb les entitats i persones que conformen
la Xarxa per concretar la sortida de Modas Àfrica (contracte del pis
d’Anselm Claver, reallotjament, coordinació amb Ajuntament, Servihàbitat,
veïns...)
·
Participació i
dinamització de la Comissió de seguiment Xarxa-Ajuntament-Serveis Socials.
·
Dinamització
de les mentories, acompanyament i assessorament
de les persones reallotjades en els dos pisos.
·
Seguiment
dels projectes presentats relacionats amb la Xarxa (educador social, horts
ecosocials en la pròxima edició...)
·
Implementació
del lloguer de l’hort de Ses Vernes.
6.5.- Participació en la mesura de les nostres possibilitat en els àmbits
de coordinació supramunicipal:
Stop Mare Mortum, Plataforma Vot per
Tothom, Coordinadora Obrim Fronteres, SOS Racisme...
6.6.- Comunicació i xarxes socials. És un tema molt important però caldria trobar una
col·laboració que s’hi dediqués.
6.7.- El calendari d’activitats de l’associació serà el següent:
Servei ASCI (Acompanyament Solidari per la Cohesió i la Inclusió):
-
Dimarts, de
10,30 a 12,30 al Casal la Cooperativa. (Provisionalment provisionalment se
seguirà fent, per obres, a l’Ateneu Sa Fera Ferotge fins el mes de gener)
-
Dimecres
17,30 a 18,30.- Ateneu Sa Fera Ferotge. Es valorarà traslladar també el servei al
Casal Cooperativa en aquesta hora en funció de les possibilitats.
Reunions ordinàries de Blanes Solidari.-
-
Dimecres de
18,30 a 20,00 h. (amb caràcter provisional es mantindrà la reunió oberta de
treball a l’Ateneu i es convocaran reunions de treball extraordinàries si
s’escau).
Taller de conversa i suport de català i castellà per a persones immigrades.
-
Dissabtes de
16,30 a 18,00 h. a l’Ateneu Sa Fera
Ferotge. Es valorarà traslladar també aquest servei al Casal Cooperativa en
funció de les possibilitats.
I sense més assumptes a tractar es tanca la sessió.
Blanes a 16 de novembre de 2019.
La Presidenta.- Pepa Sánchez El
Secretari.- Joan Rius